Deze plug-in laat u een animatie afspelen vanuit een afbeelding met meerdere lagen. GIMP ondersteunt verscheidene indelingen die u in staat stellen een animatie te exporteren, bijv. webp, gif en mng. In aanvulling daarop ondersteunt GIMP het laden (maar op dit moment nog niet het exporteren) van afbeeldingen apng. Normale indelingen met meerdere lagen, zoals GIMP's eigen XCF alsook PSD, TIFF en PSP staan u ook toe meerdere lagen te gebruiken die door deze animatiespeler als een animatie worden geïnterpreteerd.
Dit dialoogvenster heeft:
Het midden van het dialoogvenster Afspelen wordt ingenomen door een voorbeeld van de animatie, die automatisch in de framegrootte past. Het nummer van het weergegeven frame, alsook het totale aantal frames, wordt onder het voorbeeld weergegeven, naast de besturingselementen voor de speler.
De volgende keuzelijsten en besturingselementen zijn boven het voorbeeld beschikbaar:
Dit kan zijn om alle frames, die er tot nu toe zijn, bovenop elkaar weer te geven, of om alleen het laatste frame weer te geven.
Dit stelt u in staat het aantal frames per seconde in te stellen dat wordt gebruikt bij het afspelen van de animatie.
Dit stelt u in staat de snelheid voor de animatie in te stellen.
Dit stelt u in staat het zoomniveau voor de animatie in te stellen.
Dit laadt de animatie opnieuw, handig als er wijzigingen zijn gemaakt.
Dit maakt de animatie los van het venster.
Geeft deze documentatie weer voor Afspelen.
De volgende knoppen zijn beschikbaar onder het voorbeeld:
Dit laat de animatie afspelen of stoppen.
Dit speelt de playback achterwaarts terug, stap voor stap.
Dit speelt de animatie stap voor stap af.
Dit spoelt de animatie terug naar het begin.